Operačný systém


  • 1. Satelit GPS

  • Systém GPS je založený na minimálne 24 satelitoch, ktoré obiehajú okolo zemeguli v nadmorskej výške 20 000 kilometrov. Systém stále využíva niekoľko satelitov naraz.
  • 2. Signál

  • Normálny GPS signál dovolí určovanie polohy iba s presnosťou niekoľkých desiatok metov. Od doby, kedy potrebovali farmári presnejšie dáta, je signál zo satelitov upravovaný buď pomocou stacionárnej družice alebo lokálnych staníc. Tento systém sa nazýva DGPS.
  • 3. Traktor

  • Operátor traktora sa môže viac zamerať na samotnú prácu ako na riadenie. Senzory v Auto-Guide TopDocku sa automaticky vyrovnávajú s možnými problémami, ako napríklad príliš veľký sklon traktora.
  • 4. Riadiace dráhy

  • Systém Auto-Guide vyvinutý Valtrou umožňuje použitie troch druhov automatizovaného riadenia: rovnobežné (priame dráhy), profilové (zakrivené dráhy) a stredové (okružné trate). Vodiace dráhy môžu byt tiež uložené v systémovej pamäti pre presné zopakovanie, napríklad v budúcej sezóne. Tiež je možné preniesť vodiace dráhy z jedného Auto-Guide systému do iného.
 

  • 5. Satelit založený na odlišnom príjme signálu

  • Systém Auto-Guide používa k úprave signálu stacionárne družice, ktoré zostávajú na pevnom mieste nad rovníkom.
  • 6. Local station

  • Ešte väčšiu presnosť systému GPS sa dá dosiahnuť použitím "miestnej stanice". Táto stanica umožňuje pracovať s presnosťou niekoľkých centimetrov na území s veľkým priemerom v závislosti na type terénu. Tento systém vyžaduje síce väčšiu počiatočnú investíciu, ale stále je lacnejší ako použitie niektorej komerčnej úpravy signálu.
  • 7. Riziká

  • Systém GPS sa používa už desaťročia a je v podstate spoľahlivý. Niekedy však môže byt systém citlivý na niektoré druhy terénu, počasia a sílu signálu. Systém nebude pravdepodobne správne pracovať napríklad okolo veľkých budov alebo na malom poli uprostred lesa.